Quan em puguis veure ~ Laura Gallego García

19.6.17

Hola, petits pingüins!

Abans de res, volia disculpar-me per no penjar res la setmana passada: era just el dia abans de la selectivitat i no em va donar temps a acabar de preparar l'entrada... Dimarts i dimecres vaig tenir els examens de selectivitat, i dissabte vaig tenir les proves d'aptitud de la meva carrera (vull estudiar traducció!), i quan es pengi això, estaré relaxant-me uns dies a la platja amb uns amics per celebrar que, per fi, ja hem acabat.
Avui us porto una nova ressenya, aquest cop de l'últim llibre de la Laura Gallego: Quan em puguis veure, un llibre de fantasia urbana ambientat a un institut, on hi comencen a haver esdeveniments estranys sense explicació.

Autora -> Laura Gallego García
Número de pàgines -> 384
Editorial -> Fanbooks
Any de publicació -> 2017
Idioma original -> Castellà
Idioma de la lectura -> Català

Des de fa unes quantes setmanes hi ha rumors sobre fets estranys que no tenen cap explicació. Alguns estudiants afirmen que han estat atacats per una força invisible; d’altres asseguren que han vist objectes que es movien sols per l’aire o que han sentit una presència estranya als passadissos. A què s’enfronten exactament tots ells? A la redacció de Veus han recollit teories per a tots els gustos, però l’explicació paranormal és la que té més acceptació. Al cap i a la fi, tots recorden la història del tristament famós “noi del terrat”. Hi ha un fantasma a l’institut? Si és així, qui és i quines intencions té? Encara no se sap del cert, però el diari de l’institut no trigarà a esbrinar-ho.
Feia bastant de temps que no llegia res de la Laura Gallego (tot i que la considero una de les meves escriptores preferides), així que quan vaig veure que publicaria un nou llibre em vaig il·lusionar molt. En aquesta novel·la, l'autora s'allunya de tot el que havia escrit fins ara per escriure una novel·la on només hi ha un toc paranormal: que la protagonista pot fer-se invisible, però és una noia qualsevol, com tu i com jo. 

La Tina és una noia colombiana d'uns catorze anys de pocs recursos que viu amb una mare sobreprotectora i estricta, no va arribar a conèixer al seu pare: la seva mare sempre diu que és un imbècil, que es va portar molt malament amb ella. És una noia molt tímida, però tot i això decideix utilitzar el seu poder per ajudar els altres. Així, es veurà envoltada d'una trama de bandes urbanes de la qual no podrà escapar.

La novel·la m'ha agradat bastant en general, tot i que en alguns punts se m'ha fet bastant lenta. Sens dubte, si hagués destacar quelcom seria la diversitat de personatges i els temes que tracta. En quant als personatges, m'han agradat molt la Tina i la Salima, la seva millor amiga, una noia musulmana, valenta, que no es deixa trepitjar per ningú.

En quant als temes que es tracta, n'hi ha de diversos: el racisme, l'assetjament escolar, la islamofòbia, el masclisme i feminisme (tot i que molt per sobre)... M'ha agradat molt que l'autora tracti tots aquests temes, però crec que hi ha passat massa per sobre i hagués estat millor que hi aprofundís.

El que menys m'ha agradat han estat els diàlegs quan parlava un personatge llatinoamericà, però més que res és un defecte de traducció. A l'haver llegit el llibre en català, se'm feia molt estrany que de cop i volta hi hagués paraules en espanyol llatinoamericà. Una altra cosa que tampoc m'ha agradat és que l'autora es repeteix massa, gairebé es repeteix en algunes parts, ens dóna la informació massa mastegada i no deixa espai per a la imaginació.

En quant al final, he de dir que no m'ha agradat gaire. Massa surrealista, però d'altra banda, crec que és on més hi ha el punt original de la Laura Gallego.

En conclusió, Quan em puguis veure és una lectura ideal per a tots aquells amants de la Laura Gallego i també per aquells que vulguin llegir una història realista amb tocs fantàstics on es tractin temes com el racisme o l'assetjament escolar.


Un dia com avui va néixer Salman Rushdie... 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin