L'art de ser normal ~ Lisa Williamson

21.11.16

Hola, petits pingüins!

Avui us porto una nova ressenya, aquest cop de la novel·la L'art de ser normal, un llibre que m'ha fascinat completament, un llibre amb dos protagonistes genials i que ens ajuda a conèixer una mica més allò que senten les persones transgènere.
Resultado de imagen de l'art de ser normal
Autora -> Lisa Williamson
Número de pàgines -> 413
Editorial -> Fanbooks
Any de publicació -> 2016
Idioma original -> Anglès
Idioma de la lectura -> Català

En el seu primer dia de curs, en Leo només té un objectiu: passar desapercebut i que ningú s’assabenti del seu passat. Però les coses es compliquen: la noia més guapa de la classe s’enamora d’ell i, a més a més, comença a fer-se amic d’en David, el raret de la classe. Els secrets, però, són difícils de guardar... 
Foto de @gersolmar
Realment, no sé ni com començar aquesta ressenya. L'art de ser normal ha estat un llibre que m'ha xocat, m'ha impressionat, m'ha agradat moltíssim. Descriu la realitat que viuen les persones transgènere amb una senzillesa i una facilitat que no havia vist fins ara. M'encanta. 


Des que van publicar el llibre en català i castellà que tenia moltíssimes ganes de llegir-lo, però hi havia un no-sé-què que em tirava enrere. Potser que no complís les meves expectatives, que el tema del transgènere no estigués ben tractat... Però va arribar un dia que l'editorial em va oferir ressenyar-lo i no m'hi vaig poder negar. I sort que no ho vaig fer.

Penso que tot seria molt més fàcil si fos un de tants entre la multitud.


Les històries dels dos adolescents es van ajuntant mica en mica, fins que un dia es fan amics. En David és en realitat una noia i només ho saben els seus dos millors amics, l'Essie i en Fèlix; porta des de petit volent-ho dir a la seva família però encara no sap com. La gent del seu institut li fa bullying per ser gai, però el que no saben en realitat és que és una noia heterosexual. Sobre en Leo, diuen que és boig, que no sap el que fa. Tothom amaga un secret, i el seu serà descobert... Els dos protagonistes m'han encantat, els he trobat tan diferents però alhora tan semblants...

Normal? I des de quan sóc normal?

En quant al ritme de la novel·la, he de dir que té daltabaixos, però en general és ràpid i additiu. També hi ha hagut coses que no m'han acabat de fer el pes. Un gir argumental molt predictible i un final massa obert. Sincerament, m'hagués agradat que les coses quedessin clares en les últimes pàgines...

En conclusió, L'art de ser normal és un llibre que vaig gaudir moltíssim i que recomano a tothom que senti interès per la temàtica LGBTI+; així com aquells que busquin una lectura diferent, on regnin valors com l'amistat, el respecte i la lluita per ser un mateix.

Un dia com avui va néixer Beryl Bainbridge...



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin