Blogtag #1: Recomanacions de llibres

13.5.16


Hola, petits pingüins!

Avui us porto un altre booktag però aquest cop és un booktag un xic diferent... Bé, anem per pams. Segur que us he parlat més d'un cop del Què llegeixes?, oi? Pels que no ho sabeu, és una plataforma online que permet compartir llibres i literatura. Bé, s'apropa la II Trobada de Joves Lectors i... Sí, sí, ja és la segona... Recordeu quan us vaig parlar de la primera? Va ser genial! I ara, amb motiu de la segona, em van proposar una cosa genial: un blogtag. Sí, sí, jo també estava flipant... Què és un blogtag? És una creació del mateix Què llegeixes?, i consisteix ser nominat per un jove lector (a mi no m'ha nominat ningú, sóc divergent i la primera en fer aquest booktag) i triar un altre jove lector, tot relacionant tres o més llibres amb aquesta persona i explicant per què ens recorden a ella.



Em van proposar que parlés de la Marta, la noia del blog Recomanacions de llibres i del canal amb el mateix nom. I com dir que no! Miro sempre els seus vídeos (cada cop més genials) i la coneixo personalment des de ja fa un any, és una noia simpatiquíssima. I a part d'això, em resulta molt obvi relacionar llibres amb ella... Comencem!


El primer que m'agradaria destacar és Throne of Glass, de la Sarah J. Maas. Sincerament, crec que aquesta noia té una obsessió amb aquest llibre: no deixa de parlar d'ell! Tot i que jo no l'he llegit, cada cop que miro un vídeo seu (sobretot de la ressenya que en va fer, però SEMPRE està parlant d'ell) m'entren més ganes de llegir-lo. No estan tots els llibres de la saga traduïts (tan sols han traduït el primer i el segon) i això em fa un xic enrere, però crec que tard o d'hora m'acabaré animant.




Del segon llibre que vull parlar és Prodigy, de la Marie Lu, segona part de la trilogia Legend. Sabeu per què em recorda a ella aquest llibre? Doncs perquè en un vídeo explica que quan l'estava llegint (i mentre gravant unes recomanacions d'estiu), se li va caure a la piscina! Jo me'n moro de ganes de començar amb aquesta trilogia, tothom en parla genial i crec que em pot agradar molt! 


El tercer llibre que em recorda a la Marta és Xènia, tens un whatsapp, de la Gemma Pasqual. És un llibre que recomana a diversos vídeos, i que vaig llegir precisament per recomanació seva (tampoc mentiré, el fet de conèixer l'autora a la I Trobada de Joves Lectors també va ajudar-hi...). També n'he llegit la segona part, Xènia, #keepcalm i fes un tuit, tot i que crec que sóc més partidària del primer llibre. Per cert, fa poc l'autora va anunciar que ja es publicava el tercer llibre! La tercera part, Xènia, estimar no fa mal, és una novel·la que ja podeu trobar a les llibreries.

Aquesta foto és del booktag Cuit amagar a la llibreria!
Per acabar, m'agradaria comentar un altre llibre: Little Women, de Louisa May Alcott. Cap de les dues l'ha llegit, però la Marta en va penjar una foto preciosa a instagram i pocs dies després, quan vam quedar per a la Setmana del Llibre en Català, li vaig comentar. Recordo perfectament l'estampa: ella, asseguda en una cadira a l'entrada del Reread mentre fullejava un llibre; jo, recolzada a la paret per mitigar el cansament.


I fins aquí l'entrada d'avui! M'ha encantat escriure-la, i tinc pensat fer més blogtags a partir d'ara! Una idea molt i molt original!

Un dia com avui va néixer Alphonse Daudet...


12 comentarios:

  1. Hola Pingu!

    M'ha encantat el blogtag! Trobo que és súperoriginaaal i molt bona idea per donar a conèixer altres blogs i tal!

    Petoons!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies! Però la veritat és que no va ser idea meva, sinó del Què Llegeixes?!

      Eliminar
  2. Hoola!
    Què original, el blogtag! L'he gaudit molt. No coneixia a la Marta, però ara mateix faig una visita al seu canal i blog.
    Throne of glass el tinc pendent des de fa força temps.. a veure si aquest estiu per fi el llegeixo.
    Una abraçada!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies! No coneixies la Marta? Doncs és extrany, perquè és la booktuber catalana més famosa XD

      Eliminar
  3. Irene!! Moltes gràcies per fer aquesta blogtag i per tot el que has dit! Ja pots esperar la meva!

    Molts petons!! <3

    ResponderEliminar
  4. ¡Hola!!^^ Voy a intentar responder a esta entrada lo mejor que pueda en catalán, porque desde que terminé la ESO no lo he vuelto a dar.


    No coneixie lo de què llegeixes? però he de dir que es blogtag aquest está curios y m'ha agradat.

    Prodigy no ho he lletgit però si es primer: Legend y me va agradar molt :D Tant que ho he relletgit més de dues vegades.

    Mare meva, me fa falta practicar molt en catalá.


    Un beso!
    Mavy!

    ResponderEliminar
  5. Hola!

    Si feu #Blogtag i voleu que ens en fem ressò al QL, envieu-nos un correu a parlem@quellegeixes.cat. Animeu-vos, que com més serem, més riurem!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Amb massa ganes de la segona trobada! :DDD

      Eliminar
  6. Hola, vengo de la iniciativa de Almudena. Me uno al blog. Saludos.

    ResponderEliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin