Girl online ~ Zoe Sugg

31.3.16

Hola, petits pingüins!

Avui us porto una ressenya d'un llibre que vaig llegir fa poquet: Girl Online, de la famosa youtube Zoe Sugg. (Bé, hi ha hagut polèmica sobre la real autoria de l'obra però això ja és un altre tema...) Us seré sincera: no tenia pensat llegir aquest llibre i em va arribar a les mans per casualitat, però al final no ha resultat estar tan malament com esperava; el vaig disfrutar bastant, tot i que és el típic llibre romàntic que només serveix per passar l'estona. Per cert, si voleu saber més de com vaig aconseguir el llibre... no dubteu en llegir la crònica de la tercera #kedada #recomanollegir.

Autora -> Zoe Sugg
Número de pàgines -> 352
Editorial -> Fanbooks
Any de publicació -> 2015
Idioma original -> Anglès
Idioma de la lectura -> Català
Sota el pseudònim de Girl online, la Penny escriu un blog amb nombrosos seguidors. Al Nadal, però, tot canvia:es trasllada a Nova York! Allà coneix el Noah, de qui s'enamora sense saber que és un cantant famós als EUA. Quan aquesta relació arriba a la xarxa, la vida privada de la noia és exposada davant dels ulls de tothom? A la Penny li trontolla tot el seu món i els seus valors.
No us mentiré: Girl Online no és més que la típica novel·la juvenil romanticona. Això sí: acompanyada de bons personatges secundaris i moments molt tendres, però també abusant d'instalove i amb girs argumentals massa predibles.

Us presento a la protagonista, la Penny. És una noia anglesa qualsevol, caracteritzada perquè té un blog amb bastants seguidors, un millor amic genial, uns pares amb una botiga d'organització de casaments, un amor impossible i la millor amiga de la infància ha canviat radicalment. La història comença quan (per misteris de la vida) l'amor platònic d'aquesta noia tan bufona, l'Ollie, li demana de quedar un dia per tal que li faci una sessió de fotos.

Però no tot li surt com voldria, a la protagonista... Després de quedar amb ell, decideix quedar amb la seva ex-millor amiga, la Megan, per tal de tenir una "nit de noies" i poder recuperar l'amistat que havien tingut abans. I tots els seus plans se'n van en orris, perquè la simpàtica de la Megan decideix fer-li una punyalada a l'esquena a la Penny per tal de sortir-se'n amb la seva.

Així que sí, ara la Penny té el cor destrossat quan de sobte, un dia que està treballant a la botiga dels seus pares, venen una parella de clients americans que li proposen d'organitzar el seu casament, que es celebrarà el mes següent a Nova York. Després de meditar-ho, la protagonista d'aquesta història se'n va a la ciutat de les llums, juntament amb els seus pares i el seu millor amic, l'Elliot. Allà, just quan estava preparant el saló del banquet del casament, coneix un noi espaterrant que canta com els àngels i toca la guitarra igual de bé: en Noah.

El que més em va agradar d'aquest llibre és que em va tenir molt enganxada, és una novel·la molt entretinguda amb un ritme trepidant. També que la protagonista tingués un blog: això ha fet que m'identifiqués amb ella. A part d'això, la Penny és una noia normal, i per això també m'he pogut identificar amb ella en nombroses situacions que jo també havia viscut. Una altra cosa del llibre que també em va encantar és l'edició, tant per dins com per fora. La portada, en tons blau cels i amb algunes fotografies és senzillament preciosa, i per dins també té bastants detallets macos.

El que menys em va agradar del llibre va ser el complet instalove de la Penny i en Noah. BOOM, es coneixen i ja s'enamoren: massa poc creíble. A més, a les poques pàgines de coneixer-se ja es diuen a l'altre que són el seu esdeveniment determinant. Tot i així, hi havien alguns moments bastant tendres que em van agradar però en general... La típica història de dos adolescents que s'enamoren que poden trobar a quasevol  llibre, però a més essent massa precipitada.

En quant els personatges, la protagonista em va agradar bastant perquè em va semblar bastant creíble, natural. En Noah no em va acabar de convèncer, potser perquè sigui el típic noi súperatractiu que toca la guitarra i totes les noies li van al darrere. En canvi, l'Elliot, el millor amic de la Penny; em va agradar molt, sempre recolzant a la seva millor amiga. La resta de personatges secundaris, com la família de la Penny i de l'Elliot, l'Ollie o la Megan també em van semblar divertits i entranyables, tot i que aquest dos últims em van semblar un xic estúpids i abusant de tòpics. 

En conclusió, Girl Online és un llibre entretingut i per passar l'estona. Ideal per si necessites desconnectar i llegir una història romanticona, però que no et farà anar més enllà.

3/5


Un dia com avui va néixer Enrique Vila-Matas...


8 comentarios:

  1. Yo que venía toda feliz a leer la reseña y está en catalán :s

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Google traductor, querida Achocolatada

      Eliminar
  2. Tenia pensat llegir-me'l com abans millor, però ara potser que prefereixo llegir uns altres llibres que tinc més pendents... Igualment, gràcies per la ressenya!
    Un peto :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. És un llibre que segur que et farà passar una bona estona, però res més. Ens llegim!

      Eliminar
  3. coincideixo amb tu totalment : )

    Un petó <3

    ResponderEliminar
  4. Hola^^
    La verdad es que no me llama nada la atención y dudo que me fuese a gustar mucho por lo que descarto leerlo.
    ¡Gracias por la reseña!
    un beso

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ¡Gracias a ti por seguirme y comentar siempre! Un besazo enorme.

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin