21 de març, dia mundial de la poesia

21.3.16

Res no et serà pres (Raó del cos), de Maria-Mercè Marçal

Jo sóc l'altra (Desglaç), de Maria-Mercè Marçal

Divisa (Cau de llunes), de Maria-Mercè Marçal




















Hola, petits pingüins! Avui és el dia mundial de la poesia, i jo he volgut fer-li aquest petit homenatge amb tres poemes curtíssims de la meva estimada Maria-Mercè Marçal. Últimament estic llegint molt d'ella... Només me'n queda per llegir una antologia (que diuen que és la millor), Bruixes de dol. De moment, puc afirmar que la meva antologia seva preferida és El meu amor sense casa, però tot el que escriu m'agrada tant... Gairebé tant com el meu poeta preferit, Marin Sorescu; que podeu trobar en català a l'antologia Per entre els dies.

La meva història amb la poesia va començar fa poc, al setembre de l'any passat, durant la Setmana del Llibre en Català. Vaig anar a veure una amiga de la meva mare que recitava poemes i em van encisar. Aquella mateixa nit vaig començar l'antologia del poeta romanès que us he mencionat abans. Des de llavors he llegit sobretot poetes catalans (Ausiàs March, Joan Maragall, Maria-Mercè Marçal...) però res no és comparable al poeta que em va canviar la vida.

Llarga vida a la poesia.

Un dia com avui va néixer Alda Merini...


4 comentarios:

  1. llarga vida a la poesia!

    Un petó!

    ResponderEliminar
  2. Pues con un poco de retraso, pero ¡feliz día de la poesía!
    Besos.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ¡Con un poquito de retraso te contesto yo también! ¡Gracias por comentar!

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin