Els aventatges de ser un marginat ~ Stephen Chbosky

16.11.15

Hola, petits pingüins!

Avui us porto una altra ressenya, altre cop una relectura, altre cop en català. Ha estat editat en aquesta llengua aquest any, així que no vaig poder evitar agafar-lo de la biblioteca i tornar a llegir un llibre que tant vaig gaudir fa més de dos anys.


Autor -> Stephen Chbosky
Número de pàgines -> 232
Editorial -> Sembra Llibres
Any de publicació -> 2015
Idioma original -> Anglès
Idioma de la lectura -> Català




En Charlie és un adolescent introvertit que viu amb la seva família aparentment modèlica. Quan acaba l’escola, el suïcidi del seu millor amic li dispara una sèrie d’inseguretats. L’entrada a l’institut arriba com una amenaça. Però, entre classe i classe, trobarà un professor que l’ajudarà a fer servir la literatura com una arma. I, sobretot, una colla de xavals més grans, atrevits i transgressors. Uns autèntics outsiders amb qui pujarà a les salvatges muntanyes russes de l’adolescència per descobrir emocions ocultes i aprendre a combatre les allargades ombres que el turmenten.

Abans de començar a llegir aquest llibre, heu de saber una cosa molt important: la novel·la està escrita en format de cartes a un desconegut. En elles explica la vida d'un noi d'uns quinze anys en una família americana aparentment normal dels anys 90 després del trauma que li ha suposat el suïcidi del seu millor amic.

En entrar a l'institut, la vida d'en Charlie canvia completament. És un noi de la meva edat; innocent, que sempre va amb el lliri a la mà (no en el sentit literal, lògicament XD), però coneix gent nova, com la Sam i en Patrick; que el fan canviar molt, però segueix conservant aquest punt de tendresa que va fer que m'enamorés d'ell: un noi diferent a la resta, un noi que sempre portarà dins la seva consciència els durs traumes que va tenir al passat. Alguns dels temes tan punyents que rodegen a en Charlie són les drogues, la sexualitat, la orientació sexual, la violència, el maltractament, la salut mental, el masclisme, la violació, l'amor....

És un llibre que ja havia llegit abans, però no per això ha deixat d'impressionar-me. Tot i que és veritat que moltes coses ja me les esperava perquè em van impactar molt en la seva primera lectura, no és un llibre gens previsible. S'ha de llegir amb tranquil·litat, s'ha d'assaborir cada instant; si el llegeixes massa ràpid et pots perdre detalls importants, però és veritat que tens ganes de devorar-lo en un tres i no res, vols saber què passarà el més ràpid possible. Té un ritme lent però és realment addictiu. Et fa reflexionar molt, és molt emotiu (fins i tot hi va haver moments que se'm va caure la llàgrimeta). També té moltes referències musicals, literàries i cinematogràfiques.

Els personatges estan ben definits i són molt realistes, la majoria em van encantar (sobretot en Patrick, és un amor). El protagonista, en Charlie, també em va agradar molt; però de vegades fa coses que no entenc, com anar en contra dels seus sentiments. La Sam em queia bé però tampoc vaig connectar del tot amb ella. La família d'en Charlie és molt maca, però de vegades em donaven ganes de donar un clatellot a la seva germana. Un xic estúpida, però molt ben creada. Potser és per petites coses dels personatges que no li donaré la puntuació màxima. Tot i això, és un llibre molt maco que recomano a tothom. 


4'5/5

Un dia com avui va néixer Chinua Achebe...

12 comentarios:

  1. Hoola!
    Et pots creure que encara no he llegit aquest llibre?!
    La veritat és que li tinc moltes ganes, i al veure com a tu t'ha agradat tant, sens dubte no el puc deixar passar.
    Gràcies per la ressenya.
    Una abraçada! <3

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. COM QUE ENCARA NO HAS LLEGIT AQUEST MERAVELLÓS LLIBRE?! FES-HO JAAAAAA!!!

      Eliminar
  2. Hola^^
    Me gustó muchísimo este libro, me pareció una historia muy realista, reflexiva y cuyo protagonista es muy especial. Merece totalmente la pena.
    un besote!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muchas gracias por tu comentario, veo que coincidimos bastante en la lectura del libro. Besos, nos leemos :)

      Eliminar
  3. Aquest llibre em va encantar quan el vaig llegir! *_*

    Molt bona ressenya <3

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies, a mi també m'ha agradat molt!

      Eliminar
  4. Hola Pingü,

    Tinc ganes de llegir-me'l només haver llegit la teva ressenya. No sabia que estava escrit en forma de cartes, que original!! Ja he vist la peli, però crec que en aquest cas també m'agradaria llegir el llibre. A veure si el puc aconseguir!

    Petoons!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Doncs jo segueixo sense haver vist la pel·li! I això que sé que està molt bé, tothom en parla bé d'ella. Sí, el format en el qual està escrit és molt original, jo et recomano que te'l llegeixis el més aviat possible, és genial!

      Un petó, ens llegim! <3

      Eliminar
  5. A mí me gustó mucho, le cogí verdadero cariño a Charlie.
    Un beso ^^

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muchas gracias por tu comentario, ¡a mí también me gustó mucho este libro!

      Un beso, nos leemos :)

      Eliminar
  6. Crec que vaig cometre l'error de veure la pelicula abans de llegir el llibre.
    Es un llibre que tinc pendent a la meva llista i encara no sé quan tindré temps per llegir...
    La veritat es que em crida molt...

    ¡Bona lectura!
    Petons Pingu!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jo encara no he vist la pel·lícula, tot i que m'han dit que és molt bona.

      Gràcies pel teu comentari, ens llegim :)

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin