El noi del bus ~ Aina Li

9.11.15

Hola, petits pingüins!

Avui us torno a portar una entrada en català, aquest cop una ressenya d'una de les novetats de Fanbooks anomenada El noi del bus. Aquest llibre suma un més per l'Autumnthon, aquest cop per la categoria de portada maca (ho és moltíssim, i encara més en paper).


Autora -> Aina Li
Número de pàgines -> 368
Editorial -> Fanbooks
Any de publicació -> 2015
Idioma original -> Català


La Diana agafa cada tarda el bus per tornar a casa després de l'institut. Aquella tarda, s’asseu al costat d’un noi guapíssim, però ell ha de baixar a la parada següent i s’acomiaden sense dir-se els noms ni donar-se els telèfons. Però la casualitat farà que es tornin a trobar i surtin junts seguint un pacte: no es diran els noms durant un mes, ell serà el noi del bus i ella la noia del bus.

La veritat és que tenia moltes ganes de llegir aquest llibre, la idea que l'hagués escrit una noia de la meva edat (realment, sóc només dos dies més gran que ella) m'entusiasmava, a més del fet que també forma part del grup de Lectors Catalans; així que als pocs dies que sortís el llibre ja el tenia jo a caseta. També em feia especial il·lusió perquè era la meva primera col·laboració editorial (Gràcies, Fanbooks!)

La història que ens presenta és bastant original: un noi i una noia es coneixen a un autobús, quan ella es queda adormida a la seva esquena. Es troben diverses vegades més i al final es comencen a agradar mútuament, així que decideixen sortir junts, però seguint un pacte: no dir-se els noms durant un mes. 

Tot i que segueix molts dels típics tòpics de la literatura juvenil, crec que aquesta història és diferent. Bé que és bastant previsible en alguns punts i a vegades hi ha masses coincidències, però la història d'amor entre la Diana i en Joan ha aconseguit encisar-me. També és cert que fa un petit gir cap a les últimes pàgines, però m'ha amb un bon sabor de boca amb aquest final, tot i que sé que a molta gent no li ha agradat. A part d'aquesta relació entre els dos protagonistes, també podem trobar subtrames ben creades, com una relació de parella basada en els maltractament i la infidelitat, com un personatge surt de l'armari o passats difícils d'alguns d'ells.

He trobat a faltar un mica més de precisió en els personatges: de vegades això és bo, ja que deixa que tu te'ls imaginis, però d'altres fa que doni peu a situacions anormals o que no van gaire amb el caràcter que creus que tenen. També, en algun moment es produeixen fets inversemblants, però, la veritat: a tothom ens agradaria que ens passessin aquestes coses, queda totalment justificat i creïble.

La novel·la està escrita en narrador omniscient, i cada capítol es divideix en dos: una part pel Joan i l'altra, per a la Diana; ja que podem veure el que passa en aquell moment, des del seu punt de vista. El ritme de la novel·la és molt bo, El noi del bus és una novel·la molt additiva i fàcil de llegir gràcies a la seva senzillesa, que fa que no puguis desempallegar-te de les seves pàgines. Totalment recomanable si el que busques és una novel·la romàntica per passar una bona estona.

Per acabar aquesta ressenya, m'agradaria afegir que aquest llibre no sembla per res escrit per una noia de 15 anys, us asseguro que he llegit un fotimer de novel·les romàntiques escrites per escriptors professionals que eren deu mil cops pitjors que El noi del bus. De ben segur que l'Aina Li es convertirà en una gran escriptora, i jo estaré seguint-la per llegir tot el que arribi a publicar.

Per tot això, la meva puntuació és...


 3'5/5

Un dia com avui va néixer Imre Kertész...

*Moltes gràcies a Fanbooks per l'enviament de l'exemplar*

12 comentarios:

  1. Hola^^
    No me termina de llamar la atención por lo que por el momento lo dejaré pasar.
    un beso!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Seguro que te arrepientes, ¿por qué no le das una oportunidad? No te va a defraudar, seguro que no. Si te lo repiensas, ya sabes: me cuentas qué tal te ha parecido.

      Un beso, y nos leemos.

      Eliminar
  2. Hoola!
    M' alegro que t'hagi agradat el llibre, ara m'ha entrat força curiositat per llegir-lo. A més, no sabia que fos una escriptora tan jove!
    Li donaré una oportunitat, segur.
    Ens llegim ;)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Segur que t'agradarà, la veritat és que no sembla escrit per una noia de 15 anys. Per cert, no sabia que fossis catalana, un plaer trobar més bloggers catalans!

      Eliminar
  3. Hola!

    A mi m'està apunt de arribar. La veritat ja vaig llegir bon tros de la història de l'Aina en el seu primer blog, però amb moltes ganes de rellegir-lo!

    Per cert, vaig fer el booktag de la castanyada en el meu blog: http://relatsdecaramel.blogspot.com.es/2015/11/booktag-la-castanyada.html (molt original!)

    Petons! <3

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies per comentar! Jo em vaig assabentar de l'existència d'aquest llibre al voltant de juny, i ara per fi ja està publicat i l'he pogut devorar!

      Un petó, i ens llegim!

      Eliminar
  4. A mi em va agradar bastant.
    Petons :)

    ResponderEliminar
  5. Hola Pingü!!!

    Per fi estic aquí per comentar!! Que podria dir-te?? En primer lloc, moltíssimes gràcies per fer la ressenya i haver-te llegit el llibre! Sincerament m'ha agradat mooolt la ressenya, crec que has captaat molt bé l'essència del llibre, fins i tot això de què els personatges no estan exagaradament caracteritzats ;) I un altre cop, moltíssimes gràcies!! Si torno a escriure alguna cosa, estaré atentaa a que em facis una ressenya!!

    Petoons!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Aina Li!

      Ja saps, és un plaer tenir un comentari de la mateixa autora a la ressenya. El llibre m'ha agradat bastant, i no cal que em donis les gràcies: a tu per escriure el llibre.

      Una abraçada, i ens llegim.

      Eliminar
  6. Alba Comamala10/11/15 19:05

    El vaig trobar a la biblio i vaig començar-lo i no em va agradar res de res: Em va semblar molt previsible i amb una protagonista i una prosa massa inmadura. En fi, una decepció enorme, i això que ja anava amb les espectatives molt baixes.
    Una abraçada i ens llegim!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Uau! Quina sort que estigués a la teva biblio una llibre que ha sortit fa tan poquet, no sol passar!
      És la primera novel·la d'una noia de 15 anys, no és que t'ho estigui justificant, però crec que està superbé per una persona de la seva edat.
      Un petó, ens llegim :)

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin