CRÒNICA + BOOKHAUL #5: #LaMevaBiblioteca

21.11.15

Hola, petits pingüins!

Durant l'estiu d'aquest any, el Què Llegeixes? (una xarxa social en català semblant a Goodreads) va estar donant difusió d'un concurs anomenat  #LaMevaBiblioteca, que consistia en fer-se una foto en la biblioteca on vas normalment per després penjar-la a instagram o enviar-la per correu, i les tres fotos més originals tindrien un premi de 100€ per a gastar en llibres a la llibreria La Central del Raval (Barcelona) , gentilesa del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.


El criteri anava a càrrec de Carme Fenoll (Directora del Servei de Biblioteques), Nina Valls (Institució de les Lletres Catalanes) i Rosa Bonnin (Què Llegeixes?), les quals vaig poder conèixer quan vaig anar el passat 1 d'octubre a la mateixa Institució de les Lletres Catalanes a recollir el premi. Allà també hi eren la Laura Borràs (directora de la Institució de les Lletres Catalanes), la Ester F. Matalí (coordinadora del Què Llegeixes?); i la Edith i la Mixa, les altres dues guanyadores.


Tal com us estava explicant, el dia 1 d'octubre vaig anar a la capital catalana, a la ILC. Després de petar la xerrada una estona, fer-nos alguna que altra foto amb el logo del Què Llegeixes? i alguna informació sobre on, com i quan havíem de recollir el premi, ja va ser hora de tornar a casa (en el meu cas, d'anar a classe de francès).

Va ser una tarda verdaderament agradable, però vaig arribar l'èxtasi quan em vaig passar una tarda plujosa de dilluns tancada a la llibreria La Central del Raval, amb 100€ que em cremaven a les butxaques. Així que després de molt meditar i meditar, em vaig poder fer amb (ni més ni menys) que nou llibres. 

Foto de família!
Com podeu veure a la foto (torno a disculpar-me per la qualitat), vaig aconseguir Little Women, de Louisa May Alcott; La Triología de la Niebla, de Carlos Ruiz Zafón; Zona Prohibida, de David Cirici; La Evolución de Calpurnia Tate, de Jacqueline Kelly; Canto a mí mismo, de Walt Whitman; Cómo hacerse invisible, de Tim Lott; Will Grayson, Will Grayson, de John Green i David Levithan; i, per acabar, però no menys important: Xènia, tens un whatsapp, de Gemma Pasqual.

Tinc moltíssimes ganes de llegir aquest llibre. I sí, l'edició és realment preciosa.

Absolutament tothom parla d'aquesta triologia formada per El Príncipe de la Niebla, El Palacio de Medianoche i Las Luces de Septiembre, així que em vaig fer amb un llibre que conté els tres. No sé si m'agradarà o no perquè no estic acostumada a llegir llibres d'aquest tipus, però per intentar-ho no passa res!

Només he llegit un llibre de Neil Gaiman, anomenat El llibre del cementiri, ara fa ja uns cincs anys. La veritat és que em va agradar molt, i com tothom parla tan i tan bé d'aquest autor, no vaig dubtar en comprar-me Coraline, un dels seus llibres més famosos.

No sé d'aquest llibre gairebé res, la veritat; però la seva sinopsi em va semblar súperinteressant, una nova distopia escrita per un autor català. Així que quedeu-vos amb la intriga: ja en sabreu més a la ressenya!

Tothom, absolutament tota la blogosfera, parla d'aquest llibre. Ja em va començar a interessar quan vaig veure un vídeo de El Coleccionista de Mundos sobre el llibre, i després n'he vist centenes de vídeos i llegit milers de ressenyes. Així que Calpurnia, espero que no em decepcionis.

No, què va. No es nota el canvi de llum ni res.
Aquest llibre realment no me'l quedaré per a mi, és un regal que vaig fer al meu bon amic Íñigo Ovejero, del blog Cultura de Íñigo Ovejero, que el passat 6 de novembre va fer 17 anyets. Per molts anys! Tot i així li robaré i el podré llegir.

Comprar un llibre per la portada. Descripció gràfica.
No us enganyaré, el títol i la portada d'aquest llibre em van cridar moltíssim l'atenció, i quan vaig llegir-ne la sinopsi em va continuar agradant, així que no vaig dubtar en posar-lo al meu carret de compra.

Tothom sap de quin llibre us estic parlant, oi? Ni més ni menys que de Will Grayson, Will Grayson, coescrit per John Green (un dels meus autors preferits) i David Levithan, un escriptor del qual només n'he llegit un llibre (Cada día, podeu llegir la ressenya aquí), i realment ho vaig fer per llegir alguna cosa de l'autor abans de començar Will Grayson, Will Grayson. Però resulta que Cada día em va encantar, de fet s'ha convertit en un dels millors llibres que he llegit aquest any; així que espero que el llibre coescrit pels dos autors no em decepcioni, si els dos per separat m'han agradat tant.

La meva història amb aquest llibre és curiosa. Vaig conèixer a l'autora a la I Trobada de Joves Lectors, i, quan va acabar la seva ponència i ella havia de tornar a València; li vaig demanar un punt de llibre. Ja se sap: mai es podran tenir suficients punts de llibre.
La Marta, del blog i canal Recomanacions de Llibres, l'ha ensenyat a diversos dels seus vídeos, conjuntament amb la segona part, Xènia, #keepcalm i fes un tuit. Ella, parlant sempre tan bé de la bilogia, va ser la que va fer que em decidís i comprés aquest llibre. És curtet, així que espero llegir-lo en breus.

I això és tot! Abans d'acabar, m'agradaria agrair de tot cor al Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i al Què Llegeixes? per poder fer possible aquest concurs; a més de tota la feina que fan diàriament i totes les experiències que ens permeten viure. Moltes gràcies, de veritat.

Un dia com avui va néixer Voltaire...

17 comentarios:

  1. Guau, quina sort això de poder gastar cent euros en llibres! M'en alegro molt per tu :) Des de la meva experiència, et puc dir que la Trilogía de la Niebla es simplement genial y que desitjo que no et portis una gran decepció amb Will Grayson perquè no em va agradar qüasi res. Espero que gaudeixis molt dels llibres! Petons :3

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies per comentar!
      La veritat: espero que la triologia de Carlos Ruiz Zafón m'agradi tant com a tothom. Crec que Will Grayson també m'agradarà, espero que no em decepcioni.
      Petons, i ens llegim! :)

      Eliminar
  2. ¡Hola! 100€ en llibres? Crec que és el meu somni... :) Penso que els has aprofitat molt bé, tenen tots molt bona pinta!

    1petó

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, és una passada... Gràcies per comentar, ens llegim!

      Eliminar
  3. Llevo un buen rato jugando con tus pingüinos. ¿QUÉ ME PASA?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. A eso se le llama ser pingudiva JAJAJA

      Eliminar
    2. http://data.whicdn.com/images/8807601/large.gif

      Eliminar
  4. Hola Pingü,

    Enhorabona per haver guanyat!! Per cert, com te n'enteres d'aquests concursos??? Jo no me n'entero mai de res hahahaha. Jo tinc el de la Calpurnia i està molt bé!

    Petoons!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sóc pingudiva i me n'assabento de tot JAJAJA

      Eliminar
  5. Que preciosidad de libros has conseguido ♥
    Te sigo, me sigues?
    Un beso.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muchas gracias, ahora me paso por tu blog :)

      Eliminar
  6. Hola! m'agrada molt l'edició d'aquest llibre de Little Women, és preciosa ♥
    Un petonet, tens una nova seguidora.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, és molt maca.

      Però tu no em seguies des de fa temps? :')

      Eliminar
  7. Intentando leerte en catalá ;) ¿Has leído el libro de "Calpurnia"? Lo tengo fichado hace tiempo...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No, aún no, pero ya está en mis estanterías :)

      Me encanta tu blog, es genial :D ¡Sigue así!

      Eliminar
  8. El teu blog és preciós. T'ho dic perquè acabo de caure que potser no ho he dit mai, però és que és preciós, de debò.
    Em fas moltíssima ràbia, per cert, amb els teus 100 euros. Penso presentar-me a tots els concursos com aquest a partir d'ara. I, algun dia, JO GUANYARÉ!
    *spoiler: això no passarà mai*
    Ah! M'encanta el "un dia com avui va néixer...". Ho plagiaria, però com ets tu, Pingu del meu <3, no ho faré. :D
    M'agrada molt la teva tria. Alguns els coneixo, alguns els he llegit. Em crida molt l'atenció el de Walt Wihitman. Està bé?
    Petonets.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Per Déu (i això que no sóc cristiana), que cuqui que ets, Kim Scarlet. Moltes gràcieeeeees <3<3<3
      Ehem, ho diu la tia que va guanyar questasleyendo l'any passat, oi? JAJAJAJAJA
      Clar, és que jo sóc massa diva i tinc idees xaxis :P
      No ho sé, li vaig regalar a l'Íñi pel seu cumple :')
      Au revoir, ma petite cherie <3

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin