CRÒNICA: I TROBADA JOVES LECTORS

25.6.15

¡Hola, pequeños pingüinos!


Como ya sabéis, participo en la iniciativa Jo parlo català, y gracias a eso he podido conocer a un montón de gente. El pasado sábado 20/6 hubo un encuentro de jóvenes lectores en Barcelona, por lo que pude desvirtualizar a muchos de ellos. Dicho esto, el resto de la entrada será en catalán, por lo que podéis ir yendo al google traductor (si lo necesitáis ;-) )


Poc després d'entrar a la iniciativa, em van ficar al grup de whatsapp corresponent, anomenat Lectors catalans. Allà vaig poder conèixer a moltíssima gent. Per cert, us deixaré tooooots els seus blogs i canals al final de l'entrada.

Total, que uns quants vam anar a la trobada, a Barcelona. Fins i tot va haver-hi gent que va venir des de Lleida o Balaguer! Em va encantar poder desvirtualitzar-los a tots, tot i que no portava gaire temps al grup, ja em sentia una més dins aquesta petita família bloggera.

Tren fins a Passeig de Gràcia, metro fins a Drassanes. No sé on està l'Arts Santa Mònica. Pregunto a una senyora, però no ho sap. Hi ha poca gent al carrer, llavors passo el pas de vianants. Em giro i... tatxàn! Allà hi era. Era al costadet i ni tan sols me n'havia adonat.

Un cop dins, el mateix. No sabia on havia d'anar. Però vaig seguir la multitud. I això em va portar fins el primer pis, a la porta de la sala d'actes, on em van donar una acreditació superxaxi. I llavors ja vaig entrar-hi. Tan sols donar un pas, ja em vaig trobar amb tots els del meu grupet. Després d'una bona estona per saludar-los a tots un a un, ja ens van fer seure per començar les xerrades. Primer van parlar la Laura Borràs (directora de l'ILC) i en Ferran Mascarell (conseller de cultura). Després els van seguir Ester F. Matalí, la coordinadora del Què Llegeixes?. així com diverses xerrades i taules rodones sobre les formes de lectura compartida avui en dia, les lectures en pantalla, encomanar el virus de la lectura i la xarxa i la lectura.


Alguns dels meus companys van participar a la taula rodona de les lectures en pantalla, i em va agradar molt conèixer la seva experiència. La de encomanar el virus de la lectura, tot i que em va agradar molt perquè vaig aprendre moltes coses sobre el món lector, se'm va fer un xic pesada. Tot i això, vaig poder conèixer una gran editora, la Reina Duarte (la qual va haver de respondre a toootes les preguntes del torn de paraules); i una escriptora que no coneixia, la Gemma Pasqual.


Per la tarda van haver-hi tallers. Jo estava apuntada al de blogs però al final el van cancel·lar, així que vaig anar al de booktuber amb tot el grupet de lectors catalans. Vam grabar l'Infinity Book Challenge (que properament veureu al canal de Recomanacions de llibres, que us deixaré a sota) i la  Marta ens va ensenyar a editar-lo.


Per acabar, ens van donar una samarreta del Què Llegeixes? i un diploma conforme hi havíem assistit. Ah! Per cert, també  ens van convidar a esmorzar i a dinar.

En resum, una fantàstica experiència que espero poder repetir.

Un dia com avui va néixer George Orwell...

Per cert, aquí us deixo la llista amb toooota la gent bonica (i els seus blogs) que va venir, la que no va poder venir i la que vaig poder conèixer allà!

-Ídia, del blog Viajera de libros
-Aina, del blog Històries trobades
-Ària, de blog Angels to Fly
-Bernat, del blog Perduts entre llibres i del canal amb el mateix nom
-Mar, del blog Pandas Can Read
-Magic25, del blog Magic Books
-Alba, del blog Libros infinitos
-Arelies, del blog Books and Paradise
-Clara, del blog Shining like a book
-Halena, del blog Grandes Historias
-Wina, del blog Atrapada entre llibres
-Nessie + Aby, del blog El món en un mot i del canal amb el mateix nom
-Marta, del blog Recomanacions de llibres i del canal amb el mateix nom
-Mai, del blog Books Are Oxygen
-Cristina, del blog Ars longa, vita brevis
-Íñigo, del blog Cultura de Íñigo Ovejero
-Abril, del blog Un mundo entre otros
-Koh, del blog Pájaros de papel y tinta
-Kim, del blog Mi GRAN viaje literario
-Tania, del blog Sueños de papel
-Arya, del blog Infinity Dreamer
-Martina, del blog Volando entre Universos Perdidos
-Ainhoa, del canal La Sombra del Libro
-Janett, que comparteix blog i canal amb les dues anteriors
-Mar, que pròximament crearà Los chicos de tinta
-Maria Eugenia, que també farà blog en breus

6 comentarios:

  1. ¡Hola! yo también soy de Barcelona, así que estaré atenta a estos eventos.
    Mi blog está de sorteo, por si te animas a participar.
    Un beso.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ¡Ya te seguía!

      Pues seguramente harán un segundo encuentro, a ver si te pasas :3

      Eliminar
  2. Hola Pingu,
    M'he estat passejant per totes les cròniques dels que veu poder anar a la trobada de joves de lectors i m'encantaria haver pogut anar-hi. Espero que l'any que ve i pugui anar tothom (jo inculida) i que conèixer a tothom.
    Un petó.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No serà possible :(

      Una de les bloggeres se'n va a EEUU, però espero que siguem els màxims possibles!!

      Ens llegim <4

      Eliminar
  3. Va ser súper genial, aquell dia. Encara el recordo amb moltíssim carinyo i... #ABC

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Pfff... Súper genial? Només? Tinc moltíssimes ganes de tornar-vos a veure a toooots <3 #ABC en breus!!

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin